Opravdu se chovají nekorektně pouze e-shopy?

Poměrně dlouhou dobu jsem nad tímto tématem přemýšlel a jelikož již pár let pomáhám s provozem e-shopu, tak se snažím sledovat aktuální dění a v poslední době jsem docela překvapen, jak se všude dočteme o nekalých praktikách e-shopů. Lidem nebylo dodáno zboží, přišlo něco jiného, než si objednali, produkt není odpovídající kvality, e-shop odmítá vrátit peníze. 

Ano, určitě se to děje, je to samozřejmě špatně a nijak tyto skutečnosti neschvaluji, z vlastní zkušenosti vím, že je český zákazník velice náročný a chce zboží nejlépe druhý den, dopravu zdarma a možnost vrátit zboží kdy se mu zachce. 

Rozhodně není vše jenom černo-bílé a u toho bych se rád zastavil. Za celou dobu jsem se nikde nic nedočetl například o tom, jak koncový zákazník zneužívá 14 denní možnost vrácení zboží bez udání důvodu, že si zboží koupí, použije k čemu potřebuje a vrátí, někdy v poškozeném originálním obalu, jindy zase v úplně jiné krabici, prostě a jednoduše zákazník neřeší starosti e-shopu, které jsou s vráceným a použitým zbožím nemalé. Dále jsem se setkal se zajímavou skutečností. Zákazník si najde daný produkt a objedná si ho u dvou e-shopů, samozřejmě na dobírku a kdo mu zboží doručí dříve, od toho si zboží vyzvedne. Takového zákazníka absolutně nezajímá, že zboží musel někdo vychystat, zabalit, odeslat a také zaplatit dopravu a jelikož se pak zboží zase vrací, riskuje se jeho poškození, protože musí absolvovat zase cestu zpátky a následně se musí objednávka opětovně rozbalit, zrušit daňový doklad a produkt naskladnit. Takže úplně zbytečné kolečko, které platí pouze provozovatel e-shopu. E-shopy mají samozřejmě nárok na úhradu poštovného za nevyzvednuté zásilky, ale z vlastní zkušenosti vím, že je to pouze plýtvání drahocenného času, jelikož spousta klientů pak nezvedá telefony, nebo nekomunikuje i když úhradu poštovného přislíbí.

Pak je spousta zákazníků překvapených, že náš web www.velkoobchod-salony.cz posílá jenom minimum produktů na dobírku. Určitě souhlasíme s tím, že je to pro nás do jisté míry limitující a přicházíme o klienty, ale taky nemusíme řešit zbytečné vratky a objednávky, které si klient objedná a nevyzvedne, ať už je důvod jakýkoli, nikdo nikoho nenutí vytvořit si objednávku, takže jsme přesvědčeni, že pokud má zákazník o zboží opravdu zájem, nedělá mu problém zaplatit předem. Ostatně všude ve světě je to úplně normální praxe. Kdo v dnešní době nenakupoval na AliExpressu, nebo na Amazonu? Zboží Vám jde z Číny, o prodávajícím nevíte nic a přesto zákazníkům nedělá problém zaplatit předem. Amazon pak odesílá zboží různě z Evropy, ale s platbou předem je to úplně stejně. 

O této problematice zase příště a taky něco málo o recenzích, kterými klienti často vyhrožují, když jsou s něčím nespokojení.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.